I Sesja Korespondencyjna Rady Gminy Szczawin Kościelny

W związku z sytuacją epidemiologiczną w kraju, dnia 30 kwietnia 2020 r. odbyła się  I Sesja Korespondencyjna Rady Gminy Szczawin Kościelny.

W załączeniu wyjaśnienia dla Mieszkańców.

 



Szczawin Kościelny, dnia 14 maja 2020 r.

 

Informacja

dotycząca organizacji sesji zdalnej korespondencyjnej

 

 

31 marca 2020 r. weszła w życie ustawa o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2020 r. poz. 568). Pośród licznych zmian regulujących stosunki publiczne i gospodarcze w okresie zagrożenia epidemicznego oraz stanu epidemii, znalazły się również przepisy pozwalające na zwołanie i odbycie sesji rady gminy (powiatu, sejmiku województwa) w trybie zdalnym.

 

Zapis w tej materii nie został wprowadzony na stałe do ustaw ustrojowych poszczególnych szczebli samorządu, lecz stanowi wyjątkowe rozwiązanie na czas sytuacji kryzysowej związanej z COVID-19.

Do pierwotnego brzmienia ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. 2020 r. poz. 374) dodano art. 15 zzx na mocy którego organy stanowiące jednostek samorządu terytorialnego oraz kolegialnie organy wykonawcze w jednostkach samorządu terytorialnego, mogą zwoływać i odbywać obrady, sesje, posiedzenia, zgromadzenia lub inne formy działania właściwe dla tych organów, a także podejmować rozstrzygnięcia, w tym uchwały, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość lub korespondencyjnie (zdalny tryb obradowania).

Art. 15 zzs ust. 1 wprowadzony w/w ustawą stanowi, cytuję „w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii organy stanowiące jednostek samorządu terytorialnego oraz działające kolegialnie organy: wykonawcze w jednostkach samorządu terytorialnego, w związkach jednostek samorządu terytorialnego, w związku metropolitalnym, w regionalnych izbach obrachunkowych, samorządowych kolegiach odwoławczych oraz w organach pomocniczych jednostek samorządu terytorialnego mogą zwoływać i odbywać obrady, sesje, posiedzenia, zgromadzenia lub inne formy działania właściwe dla tych organów, a także podejmować rozstrzygnięcia, w tym uchwały, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość lub korespondencyjnie (zdalny tryb obradowania).

 

Zgodnie z zapisami w/w przepisu obradowanie w zdalnym trybie zarządza osoba uprawniona do przewodniczenia danemu organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego oraz innemu organowi działającemu kolegialnie – w tym przypadku jest to Przewodniczący Rady Gminy Szczawin Kościelny.

Wprowadzenie zdalnego trybu nie wymaga zmiany statutu Gminy, który co do zasady określa organizację wewnętrzną oraz tryb pracy jej organów (zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym), a to w myśl reguły kolizyjnej „lex specialis derogat legi generali”, czyli norma szczególna uchyla normę generalną.

Należy zwrócić uwagę, że zdalny tryb dotyczy zwoływania, odbywania obrad, sesji, posiedzeń, zgromadzeń lub innych formy działania właściwych dla tych organów, a także podejmowania rozstrzygnięcia, w tym także w formie podjęcia uchwały. W takiej sytuacji należy zachować wymóg obradowania na formalnie zwołanej sesji. Komentatorzy wskazują, że nowe prawo należy też stosować w taki sposób, by spełnić w jak najszerszym stopniu inne wymogi ustawowe i statutowe.

Z tego względu należy terminowo wyznaczać datę sesji, określić porządek obrad, przesłać materiały- w tym projekty uchwał, stosownie do § 12 i następnych Statutu Gminy Szczawin Kościelny przyjętego uchwałą Rady Gminy z dnia 17 października 2018 r. nr 235/XL/2018.

Należy zauważyć, że ustawodawca wskazując na wykorzystanie środków porozumiewania się na odległość zrezygnował z określenia „bezpośredniego" porozumiewania się ( który to zapis znalazł stosowanie chociażby w art. 66 kodeksu cywilnego). Oznacza to, że nie jest tu wymagana jednoczesna obecność osób albo ich bezpośredni kontakt na odległość. Zatem Radni, po otrzymaniu materiałów sesyjnych mogą więc przesłać Przewodniczącemu swój głos w dyskusji oraz głos w sprawie uchwały – taka możliwość została wskazana wyraźnie w zawiadomieniu o zwołaniu sesji korespondencyjnej z dnia 30 kwietnia 2020 r.

Sposób korespondencyjnego obradowania i podejmowania uchwał powinien znaleźć zastosowanie w sytuacji gdy radni nie będą dysponowali instrumentami umożliwiającymi kontakt na odległość, bądź też gdy względy techniczne uniemożliwią przeprowadzenie obrad (chociażby z uwagi na ograniczenia w dostępie do Internetu). W takiej sytuacji ustawodawca umożliwił dostarczenie Radnym stosownych materiałów w formie pisemnej korespondencji oraz przeprowadzenie głosowania nad projektami uchwał również w formie pisemnej. Ustawodawca nie nałożył wymogu korzystania z operatora pocztowego, stąd wymiana korespondencji sesyjnej może odbyć się w sposób dowolny (np. kurier, goniec, doręczenie osobiste), musi jednak zapewniać skuteczne dostarczenie przesyłki we właściwym terminie.


 

W zależności od sytuacji epidemicznej w naszym kraju - obradowania w systemie zdalnym wydaje się bezpiecznym rozwiązaniem, które w razie pogarszania się sytuacji może okazać się koniecznością. Mając do dyspozycji wskazany instrument prawny, Przewodniczący Rady czy Komisji z pewnością mogą chętnie sięgać po powyższe rozwiązania - nie decydując się na tradycyjne obrady, z narażeniem życia i zdrowia wielu osób.


 

Podsumowując, zwołanie zdalnej korespondencyjnej sesji Rady Gminy Szczawin Kościelny znajduje oparcie w art. 15 zzx ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. 2020 r. poz. 374 z późń. zm.), przy zachowaniu wymogów Statutu Gminy Szczawin Kościelny przyjętego uchwałą Rady Gminy z dnia 17 października 2018 r. nr 235/XL/2018.

 

ADWOKAT                

/-/ Marta Kwiatkowska - Tarcz

 



WYJAŚNIENIA WÓJTA GMINY

 

Szanowni Mieszkańcy, Szanowni Państwo Radni i Sołtysi,

 

W nawiązaniu do sesji korespondencyjnej z dnia 30.04.2020 roku oraz stanowisk Państwa Radnych przedstawionych na sesji składam poniższe wyjaśnienia.

Zaproponowane do sprzedaży nieruchomości lokalowe ujęte zostały w toku uchwalania budżetu na rok 2020 r. jako mienie, które ma zostać sprzedane celem pokrycia kosztów zaplanowanych przez Radę Gminy inwestycji. Budżet na rok 2020 uchwalony został przez Radę Gminy na sesji w dniu 31.12.2019. Na dzień 12 maja 2020 r. dochody budżetu wynoszą 23.368.957,48 zł, zaś wydatki 23.248.957,48 zł.

Uchwalony budżet gminy stanowi prawo miejscowe i daje podstawę realizacji zadań przez Wójta Gminy. Należy wskazać, że w Uchwale Budżetowej Gminy Szczawin Kościelny na rok 2020 nr XIX/92/19 z dnia 31 grudnia 2019 r. w dziale 700 – tu cyt. „Zaplanowano dochody majątkowe w kwocie 347.800 zł jako wpływy z tytułu odpłatnego nabycia praw własności oraz użytkowania wieczystego nieruchomości . Zaplanowana kwota dotyczy sprzedaży 4 mieszkań będących własnością Gminy. W/w dochody majątkowe zostały zaplanowane na podstawie dokonanej wyceny z dnia 09.09.2019 r.” (str. 2 uzasadnienia do uchwały budżetowej). Wyceny o których mowa dotyczą lokali znajdujących się w Ośrodku Zdrowia w Szczawinie Kościelnym oraz mieszkania w Trębkach. Wydatki na zadania inwestycyjne na 2020 r. (w tym na przebudowę drogi gminnej w miejscowości Pieryszew – Białka ) objęte załącznikiem nr 9 do uchwały budżetowej mają być pokryte ze środków ze sprzedaży mienia.

Ponadto Uchwała nr 173/XXVIII/2017 z dnia 1 września 2017 r. w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Szczawin Kościelny na lata 2018 -2022, zgodnie z ustawą z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i zmianie kodeksu cywilnego reguluje planowaną sprzedaż lokali w kolejnych latach. Stosownie do postanowień § 2 ust. 3 prognozowany stan wielkości mieszkaniowego zasobu Gminy Szczawin Kościelny oparto na założeniu sprzedaży 2 lokali w budynku należącym do wspólnoty mieszkaniowej w miejscowości Trębki 12 planowanej na lata 2019-2020. W § 4 - Rozdział IV Planowana sprzedaż lokali mieszkalnych w pkt 3 przewidziano w roku 2019 sprzedaż 1 lokalu mieszkalnego, w roku 2020 – sprzedaż również 1 lokalu mieszkalnego . Dotychczas, tj. w roku 2019 r. i 2020 r. nie został zbyty żaden z lokali.

Podsumowując proponowane uchwały obejmujące sprzedaż lokali zostały przygotowane zgodnie z wcześniejszymi uchwałami Rady Gminy, tj. Uchwałą Budżetową na 2020 r. oraz w nawiązaniu do Uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Szczawin Kościelny na lata 2018 -2022.

 

Istotnym elementem sytuacji finansowej naszej Gminy są zobowiązania finansowe (kredyty zaciągnięte w poprzednich latach) na dzień 30 kwietnia 2020 r. stanowią kwotę 4.674.681,89 zł. W roku 2019 spłaciliśmy zadłużenie w kwocie 522.594,99 zł. Po wielu latach starań we wrześniu 2019 r. sprzedany został obiekt pałacowo-parkowy w Słupie, a cała kwota ze sprzedaży została zabezpieczona na poczet spłaty zadłużenia na lata 2019-2020 (gdybyśmy nie osiągnęli dochodu ze sprzedaży pałacu w Słupnie - gminie groziłoby bankructwo). Spłata zobowiązań finansowych Gminy w roku 2020 r. wyniesie 609.833,69 zł.

Przyjęty przez Radę Gminy budżet ustalił planowane na 2020 rok inwestycje w kwocie 586.735,14 zł. , w tym 347.800 zł wyłącznie ze sprzedaży mienia.

 

Ustosunkowując się do formy tj. zdalnego korespondencyjnego trybu przeprowadzenia sesji w dniu 30 kwietnia 2020 r. i wskazania czy jest ona zgodna z przepisami informuję, że zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. 2020 r. poz. 374 z późń.zm.), zgodnie ze stanowiskiem Radnych Gminy Szczawin Kościelnych przedstawionych Panu Przewodniczącemu Rady Gminy Szczawin Kościelny w dniach 30-31 marca 2020 r. Radni w liczbie 11 opowiedzieli się przeciwko organizowaniu sesji. Ponadto w piśmie z dnia 1 kwietnia 2020 r. nr WNP-I.40.135.2020 Wojewoda Mazowiecki przesłał stanowisko wskazujące na możliwość odbywania sesji w trybie zdalnym.

Art. 15 zzs ust. 1 w/w ustawy stanowi, że „w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii organy stanowiące jednostek samorządu terytorialnego oraz działające kolegialnie organy: wykonawcze w jednostkach samorządu terytorialnego, w związkach jednostek samorządu terytorialnego, w związku metropolitalnym, w regionalnych izbach obrachunkowych, samorządowych kolegiach odwoławczych oraz w organach pomocniczych jednostek samorządu terytorialnego mogą zwoływać i odbywać obrady, sesje, posiedzenia, zgromadzenia lub inne formy działania właściwe dla tych organów, a także podejmować rozstrzygnięcia, w tym uchwały, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość lub korespondencyjnie (zdalny tryb obradowania).

 

Ad vocem stanowiska Pani Radnej Marioli Sarzała

  • Nie są zgodne z prawdą twierdzenia, że proponowane lokale w Ośrodku Zdrowia w Szczawinie to ostatnie lokale mienia gminnego. Gmina posiada łącznie 18 lokali mieszkalnych w Gminnym zasobie mieszkaniowym.

  • Wycena została wykonana przez uprawnionego rzeczoznawcę (biegłego sądowego) na dzień 9 września 2019 r., przed sprzedażą będzie podlegała aktualizacji uwzględniając trendy na rynku nieruchomości. Brak jest podstaw do kwestionowania jej rzetelności.

  • Proponowana w uchwale działka po hydroforni w Trębkach dotyczy fragmentu działki z jedną nieczynną studnią (bez żadnych urządzeń hydro-technicznych, na której stoi zdewastowany budynek). Pozostała część działki Nr 11/27 ma pozostać własnością Gminy, znajduje się na niej studnia , boisko do piłki siatkowej oraz planowane jest posadowienie siłowni plenerowej.

  • Odnosząc się do braku wyceny wyjaśniam, że proponowane uchwały dotyczyły wyłącznie zgody na sprzedaż, która jest udzielana na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2019 r., poz. 506 z późń. zm.). Wycena nieruchomości zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2020 r., poz. 65, 284 ) jest w trakcie opracowania i brak jest wymogu podawania jej przed uzyskaniem zgody.

Ad vocem stanowiska Pana Radnego Ireneusza Kowalczyka

  • W odniesieniu do argumentu, iż Sejm i Senat poradził sobie ze zdalnym głosowaniem – przypominam, iż system do transmisji obrad Rady Gminy jest zamontowany na stałe jedynie w sali obrad i nagrywana Sesja może się odbywać wyłącznie w sali obrad. Ponadto zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. 2020 r. poz. 374 z późń.zm.) po to została wprowadzona możliwość prowadzenia sesji zdalnych (korespondencyjnych lub z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość), aby móc przeprowadzić obrady w formie bezpiecznej. Ponadto z odpowiedzi udzielonej przez Wojewodę Mazowieckiego na wątpliwości zgłoszone w związku z organizacją sesji – nie budzi wątpliwości, że rekomendowane są sesje zdalne. Inne gminy na terenie naszego kraju również przeprowadzały sesję zdalne w trybie korespondencyjnym lub z wykorzystaniem środków głosowania na odległość. Odbycie sesji zdalnej z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość w Naszej Gminie mogłoby napotkać na trudne do przezwyciężenia problemy natury technicznej (konieczność podłączenia tabletu do Internetu w miejscu pobytu radnego, ewentualne problemy z jego obsługą bez natychmiastowej możliwości wsparcia technicznego ze strony pracownika gminy). Stąd odbycie sesji w trybie zdalnym korespondencyjnym stanowiło bezpieczne rozwiązanie. Każdy z radnych miał 7-dniowy termin do wypowiedzi, uzyskania informacji , zadania ewentualnych pytań w formie telefonicznej, pisemnej lub mailowej.

  • Zdaniem Pana Radnego atutem Gminy są mieszkania w Ośrodku Zdrowia dla lekarza i pielęgniarki. Dyrektor Dr Medyk sp. zo.o., dr Łoniewski, wielokrotnie wspominał o trudnościach w pozyskaniu lekarzy. Dotychczas dla żadnego z lekarzy perspektywa zamieszkania w mieszkaniu komunalnym Gminy nie stanowiła wystarczającej zachęty do podjęcia zatrudnienia na terenie Gminy. Należy pokreślić, że Dr Medyk jest podmiotem prywatnym, który w ramach NFZ realizuje opiekę zdrowotną na terenie gminy, a gmina jedynie wynajmuje spółce lokal.

  • Pan Radny insynuuje wyprzedaż wszystkiego i doprowadzenie do bankructwa Gminy. Informuję, iż wraz z pracownikami dokładamy wszelkich starań do gospodarnego i racjonalnego funkcjonowania Urzędu, a spłaty zobowiązań finansowych (kredytów zaciągniętych w poprzednich latach) sukcesywnie maleją.

  • Pańskie twierdzenie jakoby Wójt, występujący w poprzednich kadencjach jako Radna byłam przeciwna wszystkim sprzedażom - jest nieprawdziwe.

  • Odnosząc się do hydroforni i 2 studni w Trębkach – wskazuję, że pozostaje Pan w błędzie do treści uchwały, pomimo załączenia informacji dotyczącej nieruchomości w Trębkach. Propozycja sprzedaży dotyczyła fragmentu dotychczasowej działki z pustym obiektem po wyszabrowanej hydroforni i jednej studni bez żadnych urządzeń hydro-technicznych. Hydrofornia i studnia jest nieużywana od 1994 roku.

  • W zakresie insynuacji, że gmina nie skupia się na pozyskaniu środków z Unii Europejskiej – w załączeniu przedstawiam listę dotacji i innych środków pozyskanych przez Gminę w 2019 r.

 

Konkludując wskazuję, że w sytuacji gdy nie pozyskamy środków ze sprzedaży mienia – wówczas nie będzie możliwości przeprowadzenia zaplanowanych na ten rok inwestycji. Argumenty podniesione przez Państwa Radnych - stoją w sprzeczności z wcześniej podjętymi przez Radę Gminy uchwałami, nie są nakierowane na polepszenie sytuacji mieszkańców Gminy, Państwo Radni nie przedstawiają konstruktywnych rozwiązań, a jedynie podnoszą argumenty mające na celu oczernienia i pomówienia Wójta w oczach mieszkańców Gminy.

Należy podnieść, że gminne zasoby lokalowe wymagają zaawansowanych remontów i trzeba je modernizować. Ponadto remontów wymaga stacja uzdatniania wody w Suserzu, przepompownia w Pieryszewie, pożądane są dalsze inwestycje drogowe, np. przebudowa drogi w miejscowości Pieryszew-Białka z dofinansowaniem zewnętrznym i inne inwestycje w ramach MIAS (Mazowieckiego Instrumentu Aktywizacji Sołectw – np. dachy, termomodernizacje i inne.

W załączeniu przedstawiam zestawienie dotacji otrzymanych w 2019 r. oraz dochodów uzyskanych ze sprzedaży mienia w 2019 r., zestawienie zadań inwestycyjnych zrealizowanych w 2019 roku, zestawienia zadań inwestycyjnych zaplanowanych na 2020 rok

 

Z wyrazami szacunku       

Wójt Gminy Szczawin Kościelny

/-/ Barbara Stępniak         

 



 

Dotacja pozyskane w 2019 roku

  1. Dotacja otrzymana z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w łącznej kwocie 149.295,69 zł na następującezadania inwestycyjne pn:

  1. Przebudowa drogi gminnej w m. Słup kwota 74.295,69 zł,

  2. Przebudowa drogi gminnej w m. Suserz kwota 75.000 zł.

  1. Dotacja w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt. 5 lit. a i b ustawy lub płatności w ramach budżetu środków europejskich realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego na realizację projektu pn. „Ja w Internecie”. Projekt realizowany w latach 2018-2019.Wartość projektu 94.080 zł.

  2. Środki otrzymane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na realizację zadania pn. Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Szczawin Kościelny w 2019 roku kwota 21.000 zł,

  3. Środki otrzymane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na realizację zadania pn.Zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z terenu Gminy Szczawin Kościelny w 2019 roku kwota 38.595,36 zł.

IV. Dotacja z Urzędu Marszałkowskiego na wykonanie prac remontowych budynku użytkowanego przez jednostkę Ochotniczej Straży Pożarnej w Helenowie Słupskim kwota 12.400 zł.

V. Dotacja z Urzędu Marszałkowskiego na dofinansowanie zakupu samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej Szczawin Kościelny100.000 zł

VI.Dotacja z Urzędu Marszałkowskiego w ramach programu MIAS w kwocie 50.000 zł
z przeznaczeniem na następujące zadania inwestycyjne

1) Modernizacja i doposażenie budynku remizy OSP w Woli Trębskiej kwota 10.000 zł,

2) Modernizacja pomieszczeń remizy OSP Łuszczanów kwota 10.000 zł,

3) Termomodernizacja budynku remizy OSP w Helenowie Słupskim kwota 10.000 zł,

4) Budowa siłowni zewnętrznej w Adamowiekwota 10.000 zł,

5) Budowa strefy rekreacji w Kamieńcu kwota 10.000 zł.

Ponadto w 2019 roku Gmina Szczawin Kościelny złożyła wniosek pn. „Obniżenie poziomu niskiej emisji i poprawa jakości powietrza poprzez wymianę urządzeń grzewczych
w indywidualnych gospodarstwach domowych na terenie Gminy Szczawin Kościelny”.

Wniosek został złożony w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 Działania 4.3 Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza Poddziałania 4.3.1 Ograniczenie zanieczyszczeń powietrza i rozwój mobilności miejskiej.

Wartość projektu ogółem 1.364.205,24 zł.

 

Dochody ze sprzedaży mienia uzyskane w 2019 roku

 

  1. Sprzedaż budynku po byłej szkole w m. Słup kwota 686.239 zł.

  2. Sprzedaż zbiornika gazu kwota 3.813 zł.

 

Łącznie dochody uzyskane ze sprzedaży mienia w 2019 roku wynoszą 690.052 zł.

 

SKARBNIK GMINY      

/-/ Małgorzata Salamandra

 



Zadania inwestycyjne zrealizowane w 2019 roku

 

  1. Modernizacja studni nr 1 i nr 2 na stacji uzdatniania wody w Szczawinie Kościelnym kwota 125.490,80 zł,

  2. Zakup pompy na stację uzdatniania wody w Suserzu kwota 17.997,11 zł,

  3. Wykonanie dokumentacji na budowę ciągu pieszo - jezdnego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 573 w m.Szczawinek kwota 24.600 zł,

  4. Przebudowa drogi gminnej w m. Słup kwota 150.941,77 zł,

  5. Przebudowa drogi gminnej w m. Suserz kwota 160.888,29 zł,

  6. Przebudowa drogi gminnej w m. Helenów I – Jesionka kwota 86.383,37 zł,

  7. Przebudowa drogi gminnej w m. Szczawin Borowy Wieś kwota 69.671,63 zł,

  8. Przebudowa drogi gminnej w m. Pieryszew kwota 87.017,74 zł,

  9. Opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego wsi Gorzewo Kolonia kwota 9.210,54 zł,

  10. Termomodernizacja budynku remizy OSP w Helenowie Słupskim kwota 20.092,48 zł,

  11. Modernizacja i doposażenie budynku remizy OSP w Woli Trębskiej kwota 20.000 zł,

  12. Modernizacja pomieszczeń remizy OSP Łuszczanów kwota 20.000 zł,

  13. Budowa strefy rekreacji w Kamieńcu kwota 20.001,70 zł,

  14. Budowa siłowni zewnętrznej w Adamowie kwota 20.063 zł.

Łączne w 2019 roku na inwestycje wydatkowano kwotę 832.358,43 zł.

 

Gmina Szczawin Kościelny w 2019 rokuprzekazała do Powiatu Gostynińskiego dotację celową na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych z przeznaczeniem na następujące zadanie inwestycyjne Przebudowa drogi powiatowej nr 1421W Reszki – Guzew kwota 60.000 zł.

 

SKARBNIK GMINY      

/-/ Małgorzata Salamandra

 



Zadania inwestycyjne zaplanowane na 2020 rok

przyjęte Uchwałą Rady Gminy Szczawin Kościelny nr XIX/92/19

dnia 31 grudnia 2019 roku

zmienione Zarządzeniem Nr 33/2020 Wójta Gminy Szczawin Kościelny

dnia 22 kwietnia 2020 roku

 

  1. Modernizacja Stacji Uzdatniania Wody w Pieryszewie kwota 96.000 zł,

  2. Modernizacja stacji Uzdatniania Wody w Suserzu kwota 64.000 zł,

  3. Wykonanie dokumentacji na budowę ciągu pieszo - jezdnego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 574 w m. Waliszew kwota 30.000 zł,

  4. Wykonanie dokumentacji na budowę ciągu pieszo - jezdnego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 573 w m.Kaleń - Budy Kaleńskie kwota 20.000 zł,

  5. Przebudowa drogi gminnej w m. Swoboda kwota 10.000 zł,

  6. Przebudowa drogi gminnej w m. Pieryszew – Białka kwota 160.000 zł,

  7. Wymiana pokrycia dachowego na budynku remizy OSP Józefków kwota 10.000 zł,

  8. Termomodernizacja budynku remizy OSP w Suserzu kwota 10.000 zł,

  9. Zakup pieca dla Szkoły Podstawowej w Szczawinie Kościelnym kwota 100.000 zł,

  10. Zakup energooszczędnego oświetlenia ulicznego do m. Jesionka kwota 10.000 zł,

  11. Zakup energooszczędnego oświetlenia ulicznego do m. Szczawin Kościelny ul. Letnia kwota 10.000 zł,

  12. Budowa Punktu Selektywnej zbiórki odpadów komunalnych na terenie Gminy Szczawin Kościelny kwota 46.735,14 zł,

  13. Budowa siłowni plenerowej i strefy relaksu w Trębkach kwota 10.000 zł,

  14. Zakup altanki do miejscowości Kunki kwota 10.000 zł.

 

Łączny koszt zaplanowanych na 2020 rok inwestycji wynosi 586.735,14 zł.

SKARBNIK GMINY      

/-/ Małgorzata Salamandra

 



 

Zaplanowane na 2020 rok dochody ze sprzedaży mienia:

 

- wpływy z tytułu odpłatnego nabycia praw własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomościw kwocie 347.800 zł. Zaplanowana kwota dotyczy sprzedaży 4 mieszkań będących własnością gminy.

- wpływy z tytułu sprzedaży gruntów rolnych kwota 32.500 zł. Zaplanowana kwota dotyczy sprzedaży działek rolnych w miejscowości Suserz działka nr 223/2 o powierzchni 0,84 ha i działka nr 226/223 o powierzchni 0,03 ha.

 

Łącznie zaplanowane dochody ze sprzedaży mienia w 2020 roku wynoszą 380.300 zł.

 

SKARBNIK GMINY      

/-/ Małgorzata Salamandra


 


 




 

 

Galeria zdjęć aktualności